Anything about Elvis
More than 30 Million visitors can't be wrong

Re: Elvis in Concert in Brazil

Sun Jul 15, 2012 8:32 pm

stevelecher wrote:I've seen the show several times and might go again, if it came to a venue near me. I would not see it several times in one engagement, as I did when Elvis was alive. Why do that? It's not like he's going to ad-lib something or the set list is going to change. It is amazing.

This show seems to do much better around the world than in the USA. It came to Minneapolis some years ago and sold about 2500 tickets.

One of the problems for the lack of success in the U.S.A. is the number of Elvis Tribute Artists. The public know that Elvis is dead and the logical assumption is that it is an Elvis Tribute show - EPE does not help in this matter by promoting them. If the proposed Elvis Hologram show comes to fruition and receives national TV exposure then the situation may change. Of course we are limited by the relative lack of quality filmed concert material. One cannot expect the public and/or fans to keep going to see the show with the same footage. Personally I feel the show should play smaller venues of around 5,000 seats - in this way the show could play in many more cities and give fans in remote areas the chance to witness it. It would also ensure better sound and a steady income for EPE. Another factor to bear in mind is that Elvis' 70's material is mainly suited to adults and one cannot expect teenagers to go to such shows - no RAP/HIP HOP there!! Sadly, the original musicians/singers would need to be replaced as their age and the amount of travelling would not be conducive to their well being. Whatever the future for 'Elvis In Concert' it is one which every Elvis fan should experience at least once. The atmosphere of being in the same venue with like minded people cheering Elvis on gives a dynamic all of it's own and is not the same as watching the identical footage on a DVD at home. I have seen the original show now some 24 times and I look forward to seeing the proposed Hologram version.

Brian

Mon Jul 16, 2012 3:14 am

Jaime1234 wrote:Meu Deus!!! Voce nasceu no dia apos do aniversario da Madonna (nascimento) e do Elvis (falhecimento). Olha la, quer ver ao seu novo amigo? O endereco do lugar, o que voce pode ler aos 1.41 do clipe, é dos mais conhecidos do mundo inteiro, e nao somente para os fans de Elvis. E o que eu lá fiz, o qual foi totalmente imprevisto, é para morir de rir mesmo!! (ji,ji) Vai ao http://www.youtube.com/watch?v=Z0r1hDXqrEo

Rapaz, você canta muito bem! E ficou muito divertido!

Ah, e sempre comemoro aniversário dia 16 e 17. Costumo dizer que tenho duas datas de aniversário!

Qualquer dia eu crio coragem e coloco alguma música cantando! :D

Mon Jul 16, 2012 4:04 am

Agradeco por aquilo de rapaz (ji,ji)

Mon Jul 16, 2012 5:12 am

Renan wrote:
Jaime1234 wrote:Meu Deus!!! Voce nasceu no dia apos do aniversario da Madonna (nascimento) e do Elvis (falhecimento). Olha la, quer ver ao seu novo amigo? O endereco do lugar, o que voce pode ler aos 1.41 do clipe, é dos mais conhecidos do mundo inteiro, e nao somente para os fans de Elvis. E o que eu lá fiz, o qual foi totalmente imprevisto, é para morir de rir mesmo!! (ji,ji) Vai ao http://www.youtube.com/watch?v=Z0r1hDXqrEo

Ah, e sempre comemoro aniversário dia 16 e 17. Costumo dizer que tenho duas datas de aniversário!

Dia 16 é o meu. :wink:

Mon Jul 16, 2012 5:24 am

billyblues wrote:
Renan wrote:

Dia 16 é o meu. :wink:

Quase fazemos aniversário juntos!

Mon Jul 16, 2012 5:17 pm

Pois é!

Foi contigo ou com teu irmão que eu conversei algumas vezes pelo msn há anos atrás? :?: Eu era 'Presley Heir' na época, no "outro forum".

Mon Jul 16, 2012 7:43 pm

billyblues wrote:Pois é!

Foi contigo ou com teu irmão que eu conversei algumas vezes pelo msn há anos atrás? :?: Eu era 'Presley Heir' na época, no "outro forum".

Caramba, lembro sim. Você não é do RS? Ta sumido!

E vc com um nick desse, achei que fosse gringo..

Mon Jul 16, 2012 7:59 pm

Renan wrote:Caramba, lembro sim. Você não é do RS? Ta sumido!

O próprio. :D Sumi porque o forum do Sergio Luiz estava virando uma bagunça. Não tenho a mínima idéia de como está hoje em dia, já que nunca mais visitei e depois virou "Elvis Collectors Brasil", mas na época estava passando dos limites... Certos usuários (sem citar nomes) não tinham nenhum bom senso e respeito pelos outros e nunca acontecia nada com eles. Então dei as costas e fui embora. Não me arrependo até porque sempre valorizei respeito e não recebi nenhum na época em que saí, isso depois de anos participando como membro ativo e sempre tentando contribuir com opinião construtiva e honesta ao invés de palhaçadas. O Sergio é um cara muito legal mas o forum na época estava sem o devido comando.

Aqui podemos até ter os "usual suspects" que parecem não entender o que é gosto pessoal das pessoas (eu gosto de Love Song of the Year, e daí? :D ) mas pelo menos não tem ninguém "pisando na janta" dos outros.
Como vão as coisas por aí? E teu irmão?

Mon Jul 16, 2012 9:39 pm

Cara, eu adoro Love Song Of The Year. É bem verdade que neste forum tem pessoas que não respeitam a opinião dos outros. Percebe-se isso na quantidade de piadas inúteis referentes a My Boy por exemplo.

Mas lá no Collectors Brasil a coisa está muito boa. A turma está tranquila e realmente discute-se Elvis. Se eu fosse você, passava por lá.

Estamos bem e ansiosos pela exposição e pelos shows!

Abraço!
Renan.

Wed Sep 05, 2012 3:28 am

Well, the 6th concert in Brazil has been scheduled for October 13th. :D :D :D

It started selling today and I've got my tickets for the show too.

Biy, October 6th until October 13th will be like Disneyland for me and many Elvis fans + Elvis Experience Brazil which was officially opened today by Priscila and Jack Soden.

Sat Oct 06, 2012 12:38 pm

Today is the day of the FIRST concert in Brazil!

I'm flying to Brasilia in 2 hours!!

Mon Oct 08, 2012 2:28 am

billyblues wrote:
Renan wrote:Caramba, lembro sim. Você não é do RS? Ta sumido!

O próprio. :D Sumi porque o forum do Sergio Luiz estava virando uma bagunça. Não tenho a mínima idéia de como está hoje em dia, já que nunca mais visitei e depois virou "Elvis Collectors Brasil", mas na época estava passando dos limites... Certos usuários (sem citar nomes) não tinham nenhum bom senso e respeito pelos outros e nunca acontecia nada com eles. Então dei as costas e fui embora. Não me arrependo até porque sempre valorizei respeito e não recebi nenhum na época em que saí, isso depois de anos participando como membro ativo e sempre tentando contribuir com opinião construtiva e honesta ao invés de palhaçadas. O Sergio é um cara muito legal mas o forum na época estava sem o devido comando.

Aqui podemos até ter os "usual suspects" que parecem não entender o que é gosto pessoal das pessoas (eu gosto de Love Song of the Year, e daí? :D ) mas pelo menos não tem ninguém "pisando na janta" dos outros.
Como vão as coisas por aí? E teu irmão?

Sheez never realised their were so many bilingual fans on the board :lol:

Mon Oct 08, 2012 3:11 am

Brasilia yesterday:

phpBB [video]

Mon Oct 08, 2012 5:36 pm

'Suspicious Minds'

http://www.youtube.com/watch?v=IWEf_xwqx2E

Brian :D

Tue Oct 09, 2012 6:40 pm

The second show yesterday was UNBELIEVABLE!

Estelle Brown and Glen Hardin CRIED during "Suspicious Minds". The whole gymnasium stood up and sang almost louder than he whole audio system!

Terry Blackwood own words posted after the show was over: "Second show is history. Sao Paolo is amazing! Brazill is amazing. I've never seen anything like this response. Truly an experience. Two more in Sao Paolo."

And during the break before part 2, Terry states: "Wow! The first half is over. They love Elvis down here. They LOVED Sweet Spirit and How Great Thou Art. Truly anionted tonight. Thanks for your prayers. Second half to go. We love Brazil!"

And about the first concert in Brasilia: "Sat night in Brasilia, 7,000 screaming and yelling Brazilians were there. I've never seen anything like this. They couldn't get enough.. They loved Sweet Spirit and How Great Thou Art. What a pleasure to sing to appreciative fans. Please continue to pray for us and pray for America. 2 Chron 7:14. We need this now more than ever!"

Tue Oct 09, 2012 11:40 pm

Brian Quinn wrote:'Suspicious Minds'

http://www.youtube.com/watch?v=IWEf_xwqx2E

Brian :D

phpBB [video]

Thank you for this! Gave me goosebumps! Impressive...this really is the proper way to appreciate and feel an Elvis show even more so 35 years after ..without him on that stage. Somehow it reminded me of people's reaction in the '50s clips, everybody screaming out of their minds :) But this is something else, it's 2012 for God sake and it's just so so wonderful to watch these wonderful people really loving him like this, pouring out their hearts ! It's like that magical bond with the audience was alive again, yes, like he was alive again Think I fell in love with the Brazilians! Hahaha :)
Please excuse my excitement but I really enjoyed it!

Tue Oct 09, 2012 11:50 pm

Renan wrote:The second show yesterday was UNBELIEVABLE!

Estelle Brown and Glen Hardin CRIED during "Suspicious Minds". The whole gymnasium stood up and sang almost louder than he whole audio system!

Terry Blackwood own words posted after the show was over: "Second show is history. Sao Paolo is amazing! Brazill is amazing. I've never seen anything like this response. Truly an experience. Two more in Sao Paolo."

And during the break before part 2, Terry states: "Wow! The first half is over. They love Elvis down here. They LOVED Sweet Spirit and How Great Thou Art. Truly anionted tonight. Thanks for your prayers. Second half to go. We love Brazil!"

And about the first concert in Brasilia: "Sat night in Brasilia, 7,000 screaming and yelling Brazilians were there. I've never seen anything like this. They couldn't get enough.. They loved Sweet Spirit and How Great Thou Art. What a pleasure to sing to appreciative fans. Please continue to pray for us and pray for America. 2 Chron 7:14. We need this now more than ever!"

I can only imagine...would love to see that one on youtube! :)

Wed Oct 10, 2012 1:39 am

http://www.youtube.com/watch?v=S_mtwazZQKw

Wed Oct 10, 2012 7:30 am

carpediem_ro wrote:It's like that magical bond with the audience was alive again, yes, like he was alive again Think I fell in love with the Brazilians! Hahaha :)

No need to excuse.

Today I talked to Glen Hardin and he told me that yesterday (October 8th, 2012) was so far the best In Concert the band did since 1997 and also the concert they most enjoyed performing!

Wed Oct 10, 2012 2:15 pm

Renan wrote:
carpediem_ro wrote:It's like that magical bond with the audience was alive again, yes, like he was alive again Think I fell in love with the Brazilians! Hahaha :)

No need to excuse.

Today I talked to Glen Hardin and he told me that yesterday (October 8th, 2012) was so far the best In Concert the band did since 1997 and also the concert they most enjoyed performing!

This is so nice to hear! ::rocks

Wed Oct 10, 2012 6:21 pm

phpBB [video]

So great to watch ! Awesome people, beautiful moments. :)

Wed Oct 10, 2012 9:34 pm

"Polk Salad Annie" -> October 8th, 2012 -> Sao Paulo. After 3:30 is very nice!

phpBB [video]

Wed Oct 10, 2012 9:41 pm

In 2:20, Suspicious Minds!

phpBB [video]

Wed Oct 10, 2012 10:01 pm

Boy! You people sure know how to party! :lol: Huh huh! :)

This is dvd material! A double pack along with the Memphis '97 released fifty years from now!

Wed Oct 10, 2012 10:09 pm

phpBB [video]